En sen kväll på trägårn..

Efter en härlig torsdagskväll i denna lilla stad, så drog jag och mitt herrskap mot Trägårn, stället där piss är som en cologne och där ingen kollar konstigt på en om man är på väg att spy upp hela dagens mat. Stället var som vanligt ganska smockat med folk, och då speciellt ifrån min utexaminerad skola Bäckäng. 90 % av folket där kände jag till och det är kul att träffa på alla igen. För en gång skull så spelades ganska sköna låtar som "det snurrar i min skalle", "sugarpie honeybunch" och de vanliga repiterade låtarna av Håkan Hellström. Helt plötsligt rullades en underbart härlig upptempo låt, med go bas och dunkdunk så att glasens innehåll ringades, som i en jordbävning. Låten gav en sån kick och känsla att jag sa det till min vän " JAG MÅSTE TA REDA PÅ VAD DEN HETER!!" Jag studsade fram mot Dj-bordet och lutade mig fram för att skrika

- Vad heter den här fantastiska låten!?!

- "Teenage Crime"
- "Vem har gjort den då?"
- "Adrian Lux"

Nu sitter jag här, klockan är 12.38 och jag sträcklyssnar. Jag gör alltid så här. Lyssnar sönder en låt tills jag tröttnar. Innan i veckan så gällde Sophie Ellis-Bexters "Murder on the Dancefloor" eller "Music gets the best of me". Dock har jag inte tröttnat på de låtarna än , lucky me!

SALUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0