Provocerande? ..

Såg precis den omtalade videon till M.I.A´s låt Born Free. Det är med sorg i hjärtat jag ser en militär squad meja ner och bomba sönder Gingers ,rödhåriga killar i en öken. Jag har själv, och de som känner mig, en fetisch för rödlätta personer, med fräknar och dåligt pigment. Magen vred sig lite i slutscenen av videon, se den för att förstå min känsla. Vad vill M.I.A säga med den här videon då? I början så blir olika människor, som ser ganska slafsiga ut, nerslagna av militären för att sedan hitta den rödhåriga pojken inne i en annan lägenhet. Försöker hon associera med andra världskriget på något sätt, genom att jämföra behandlingen av Gingers med hur judarna behandlades då? Hade velat träffa henne och se vad hon skulle säga om det här...

Länken finns här:
http://www.dailymotion.com/video/xd2w3j_mia-born-free-video-official-real-a_music


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0