Rawr!

Enda sedan jag var liten har jag varit ett fan av Christina Aguilera, av hennes karisma och performance. Hennes röst och look har alltid imponerat på mig. Från att gå ifrån en söt oskuldsfull tjej med låten "Geenie in a bottle" till det tuffare, "jag måste växa upp" stadiet med "Dirty" och "Fighter" och min favorit "Beautiful". Christina Aguilera var ändå den första som startade "jag ska bli vuxen och rebellisk and take off some clothes!". Jag älskade det! Det var befriande att en sådan stor förebild visade för unga människor att man får ta ut svängarna och skita i vad samhället säger till en. Några år senare hade hon vuxit upp ifrån det lättklädda, men inte sexappealen. Då var det soul, popigt och jazzigt på ett helt nytt sätt. "Ain´t no other man" slog igenom hårt, och alla försökte sjunga med låten som var omöjlig att sjunga med eftersom tonerna bara passar en sångerska med kaliber. "Candyman" och "Hurt" var helt fantastiska med en ny twist på hennes sound.  MEN.... hennes senaste skiva kände jag först var en stor besvikelse. Jag blev förvånad först med hennes vågade och ganska konstiga video till "Im not myself tonight". Låten var inte heller en hit, med lite för lite spännande vändningar. Den föll ganska platt. MEN....

HELT PLÖTSLIGT, kom den här låten som jag har väntat på.. "You lost me". Powerballad á la Christina Aguilera 100!! Helt fantastisk, känslofylld med magont och tårfontän. Den säger så mycket, ger så mycket, vill så mycket och ger allt! Passar hennes röst fantastisk bra och sitter som ett smäck. Och som vanligt är hon helt unbelievable amazing live. Sett en massa klipp ifrån bland annat David Lettermans late show, VH1 storytellers och the X-factor. Varje gång lika bra uppträdande och ger max. Varför tvivla jag ens? Sett klipp när hon sjunger "Bionic" och "Not myself tonight" live också, låtarna växte så mycket mer då.


Makes me that much stronger
Makes me work a little bit harder
Makes me that much wiser
So thanks for making me a fighter
Made me learn a little bit faster
Made my skin a little bit thicker
Makes me that much smarter
So thanks for making me a fighter

Du är amazing, make us women stronger, wiser and smarter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0